طلایی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی ویژه ایام دهه «ولایت» در حرم مطهر احمدی و محمدی (ع) در نظر گرفته شده است، گفت: آسمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به مناسبت دهه «ولایت» نورافشانی می شود.
کد خبر: ۱۰۵۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ 07 July 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «حجت الله طلایی»، امروز (پنج شنبه 16 تیر) در جمع خبرنگاران که در سالن جلسات حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع)، گفت: برنامه های مختلفی ویژه ایام دهه «ولایت» در حرم مطهر احمدی و محمدی (ع) در نظر گرفته شده است و بزرگترین عید مسلمین که عید غدیر باشد در این دهه واقع شده و از عید قربان تا عید غدیر به نام دهه «ولایت» نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به اینکه عید قربان عید ولایت الله به حساب می آید، اظهار کرد: دهه کرامت را پشت سر گذاشتیم و برنامه های متنوعی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تدارک دیده شد و تاثیر مثبت و خوبی برای زائران و مجاوران اهل بیت (ع) داشت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اضافه کرد: در دهه ولایت، برنامه های متنوع تری در نظر گرفته شده است که در خدمت زائران و مجاوران باشیم و بتوانیم برنامه های مناسبی را در این دهه شکل دهیم.

وی با تشریح برنامه های آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، گفت: مراسم حزب خوانی همه روزه ساعت هفت و 30 دقیقه در «دارالنور» حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود.

طلایی با اشاره به اینکه رادیو حرم روزانه 2 ساعت و نیم برنامه های مذهبی را از بلندگوهای حرم مطهر پخش می کند، تاکید کرد: از شنبه برنامه های دهه ولایت با قرائت دعای عرفه از ساعت 17 و 30 دقیقه روز شنبه 18 تیرماه توسط «حسن شالبافان» قرائت می شود و این مراسم از شبکه های «جام جم» و «فارس» به صورت مستقیم پخش می شود.

وی با اشاره به اینکه سخنرانی شب عید قربان را خواهیم داشت، اظهار کرد: روز عید قربان از ساعت 6 و 30 دقیقه تا هفت و 30 دقیقه قرائت دعای ندبه با نوای «کاظم محمدی» خواهیم داشت و آیت الله «دژکام»، نماینده ولی فقیه در فارس امام جمعه شیراز نماز عید قربان را اقامه خواهد کرد.

طلایی با اشاره به اینکه در روز عید قربان پس از اقامه نماز مغرب و عشا مراسم سخنرانی و نورافشانی را خواهیم داشت، یادآور شد: روز دوشنبه کارگاه معرفت زیارت و خانواده ساعت 10 صبح در تالار «ولایت» در ساعت 17 برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه آموزشی وقف و ابتدا در قرائت قرآن در «دارالقرآن» را خواهیم داشت، تاکید کرد: دوشنبه قرآنی در دهه «ولایت» برگزار می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با یادآوری این مطلب برگزاری کرسی تلاوت در صحن حرم مطهر احمد بن موسی (ع) خواهیم داشت و در این روز سخنرانی حجت الاسلام «فرحزاد» کارشناس برنامه «سمت خدا» هم شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سه شنبه 21 تیرماه همایش «غدیر» را از ساعت هشت صبح در سالن «ولایت» برگزار خواهیم کرد، تاکید کرد: سخنرانی آیت الله «قزوینی» هم در این روز در حرم مطهر اجرا می شود، تجمع خواهران به مناسبت روز عفاف و حجاب را در صحن حرم مطهر شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه چهارشنبه 22 تیرماه برنامه محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان در «دارالذکر» خواهیم داشت و همراه با نماز مغرب و عشا هم آیت الله «قزوینی» سخنرانی می کند، افزود: پنج شنبه 23 تیرماه نشست سبک زندگی قرآنی با حضور استاد «قاسم نژاد» برگزار می شود و جشن عبادت 500 نفر از دختران در ساعت 17 در شبستان امام خمینی (ره) خواهیم داشت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با یادآوری این مطلب که همزمان با شب میلاد امام هادی (ع) دعای کمیل با نوای «مرتضی طاهری» را خواهیم داشت و روز جمعه ساعت 6 و 30 دعای ندبه با مدیحه سرایی «مرتضی طاهری» و سخنرانی آیت الله «سید شرف الدین ملک حسینی» برگزار می شود، افزود: مراسم قرائت دعای ندبه به صورت زنده از شبکه «دو» پخش می شود.

وی با اشاره به اینکه همایش زوج های جوان را خواهیم داشت در این همایش 150 زوج حضور دارند، اظهار کرد: سعی خواهد شد به طور مستمر بتوانیم همایش زوج های جوان را داشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همراه با نماز مغرب و عشا، سخنرانی حجت الاسلام «سعادت» را در صحن مطهر خواهیم داشت، یادآور شد: شنبه 25 تیرماه جنگ شادی ویژه کودکان در حرم مطهر برگزار می شود.

به گفته طلایی، روز یکشنبه 26 تیر حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) میزبان سخنرانی حجت الاسلام «عالی» بعد از نماز ظهر و عصر است و کارگاه «شکوه دخترانه» در تالار «کوثر» راس ساعت 18 و کارگاه «عظمت مادرانه» برگزار می شود و سعی خواهیم کرد کارگاه «شکوه دخترانه» هر ماه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در شب عید سعید غدیر خم سخنرانی و مداحی را خواهیم داشت سپس برنامه نورافشانی برگزار می شود، افزود: در این شب اجرای برنامه حکاکی صلواتی بر روی نگین انگشتری با حضور استاد «آتش باز» برگزار می شود.

طلایی با تاکید بر اینکه دوشنبه همزمان با عید سعید غدیر خم راس ساعت 9 صبح خطبه غدیر توسط «امیر عارف»، مداح اهل بیت (ع) قرائت می شود و ساعت 11 صبح تجمع مردمی خواهیم داشت از میدان «شهدا» پیاده روی آغاز می شود و به نماز ظهر ختم می شود، اظهار کرد: 10 هزار پرس غذای گرم بین زائران و مجاوران توزیع می شود و همراه با نماز مغرب و عشا، سخنرانی حجت الاسلام «سعیدی» برگزار و شعر خوانی، مداحی و نورافشانی را شاهد خواهیم بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به اینکه سه شنبه 28 تیرماه جنگ شادی را خواهیم داشت، تاکید کرد: سخنرانی آیت الله «ملک حسینی» و نورافشانی به مناسبت میلاد امام کاظم (ع) خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه پنج شنبه 30 تیرماه، 2 نفر از قاریان حرم مطهر نام های «کاتب» و «روحانی» به کربلای معلی برای مسابقات بین المللی اعزام می شوند، افزود: حضور جامعه قرآنی شیراز را در مراسم غبارروبی حرم مطهر و اختتامیه مسابقات قرآنی قوه قضائیه را خواهیم داشت.

طلایی گفت: پویش مجازی برترین عید مسلمین با شعر و متن ادبی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار